Ring ring!

Det ringer i telefonen.. En telefonförsäljare i andra ändan.
Han har en skitbra deal på Wheels magazine. 7nr för 199:-
Okej säger jag, låter ju som ett bra pris.
Det har du rätt i säger han. Nu har dom även gjort om tidningen lite, dom har lyssnat lite mer på kunderna
ändrat sig efter det.
Jaha, säger jag. Vad har dom ändrat då?
Ja, men dom har gjort om allt. Det är mycket bättre nu.
Okej säger jag. Låter ju bra.

Det börjar gå upp för mig att han kankse inte har så bra koll på tidningen.

Har du läst den? Undrar jag.
Nej, men många polare skulle tydligen göra det menar han. Säljknep deluxe?
Okej, dom kanske gör det då. Vad gillar dom med tidningen undrar jag.
Dom tycker om att den inte är så mainstream utan den blandar mycket av olika saker. Lite nya vinklar och andra idéer.
Nu inser jag, han har inte ens tittat i den. Vilket intetsägande svar. Det där gäller ju alla tidningar som vill ha fler läsare.
Frågar du någon som säljer Moore så säger han så, likaså en som säljer Allers.
Lite trökigt, han skulle bli en mycket bättre säljare om han bara tittat i ett enda nummer av det han säljer.

Nu blev det så att jag slog till, tänkte att den kan vara kul att läsa. Sist jag köpte den var det mycket gör-det-själv guider med. Men jag var lite ung för att förstå det då tror jag. Ville mest läsa om plast och neon då.

Dagens låt, kära läsare är Empire of the Sun och Walking on a dream

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0