Att lära sig något varje dag...

...tänkte jag börja med nu.
Jag ska varje dag från och med nu lära mig något nytt. Om det är någon som berättar det för mig, eller om jag söker reda på det själv spelar ingen roll. Bara jag inte visste om det sedan tidigare.
Så ska jag försöka presentera det för er läsare varje dag eller så ofta jag kan.

Dagens:

Trots att jorden är ganska knölig och skrovlig på ytan, höga berg. Och djupa dalar osv. Ni vet ju hur allt ser ut.
Skulle man då minska ner jorden till samma storlek som en biljardboll, så skulle jordens yta vara slätare än biljardbollens. Förstår ni då vad små bergen är på jordens relativt enorma yta. Mt. Everests 8000m är INGENTING!

Det tycker jag var ballt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0