Snart halloween

Mår jag egentligen sämre än jag tror?
Humöret är väl som vanligt om dagarna, men blir något fel, så känns det skittungt.
Blir väldigt upprörd över många saker nu tycker jag.
Och kanske allt för lätt. Vad fattas?
Jag tror, att det är jobb. En trygghet. Man vet hela tiden att man ska vara där på morgonen och går hem på kvällen. Har aldrig haft det tidigare, inte någon längre tid. Ett halvår som mest.
Man blir väldigt sårbar. Jag kan inte planera något större känns det som, visst drömma går ju, men jag vet inte om jag kan resa till exempel. Har jag råd, har jag tid eller måste jag jobba?
Jag kan inte spara känns det som, måste leva på alla pengar jag får i lön. Visst, a-kassan har jag också, men den är ju som den är.
Att spara pengar till en tv eller ny soffa känns väldigt omotiverad när jag hellre lever ett bra liv med välmående kyl och skafferi samt hela och rena kläder. Betalda räkningar och en fungerande bil.
Vad ska jag göra? Ta svetskursen igen och bli klar, få sitta hemma hela vintern för att ingen anställer?
Leta någon ny utbildning? Byta bransch helt och sadla om?
Till vad? Jag gillar ju det "yrke" jag har nu. Har jag ens ett yrke eller är det bara en dröm, något jag vill kunna säga.
fan...

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

kul att du är med i tävlingen :D kom ihåg att jag har en ny lucka varje dag fram till jul nu ;)

2009-12-01 @ 02:50:27
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Tobbe

Ta svetskursen! Lättare söka annan bransch sedan när man väl har ett jobb, om du nu inte lagt svetskurs på is eller kanske redan den är klar, det var ett tag sedan du skrev inlägget.



Eller varför inte gå vidare med utbildning inom design som det vi läste på gymnasiet? Arbetslöshet är värdelöst, verkligen, det sänker ens självförtroende inte så lite, jag vet.

2009-12-20 @ 11:24:32
URL: http://www.slipspraxis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0