Kvällspromenad

Hej.
Har precis varit ut och gått med matilda och zpike/spike. Skönt att spankulera lite.
Vi kom in på ämnet att analysera vad som händer, och varför det händer. Eller vad som ska hända.
Hon menade att saker bara händer, och det inte är någon idé att funder på varför. Bara att ta nya tag och köra på.
Jag å andra sidan menar att för all del kan analysera lite utan att det skadar. Närmare kan vara nyttigt.
Dels för att man kan se varför det dåliga hände, och försöka undvika det till nästa gång. Och dels för att man förmodligen vet bättre hur man ska reagera eller beté om något liknande händer.
Jag vet inte riktigt vem som har rätt, hon jag ju en poäng i det hon säger, men varför vill man inte veta vad som gick fel och hur det kunnat undvikas?
Någon av er som har någon idé?
Jag gillar annars att fundera lite på vad som händer. Kanske är därför man mår som man gör ibland med :(
Antar att man får skylla sig själv lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0