Jag har inga kompisar

känns det som.
Är bra tråkigt att sitta här ensam hela tiden. Borde väl sova kankse, men vafan?
Skulle vara kul att ha någon man kan ut och gå med, mitt i nätterna typ. Som på sommarloven i högstadiet, när det inte spelade någon roll vad klockan var, man kunde sticka ut och hitta på skoj ändå.
Antar att alla är för vuxna för det nu.
Ibland känns det som att jag saknar någon, vet inte vem. Bara nån. Att berätta allt för. Allt som händer i världen, med mig, med mina nära, med omvärlden. Kunna dela med mig av mina tankar om allt. Är det en blogg jag saknar, eller gud?!
Vet att en kompis kan man ju berätta allt sånt för, men dom vet ju om det mesta som hänt ändå.
Det ska vara någon som inte hört talas om allt redan. Är en skum känsla, men det är så det känns.
Aja, dricka upp den sista colan för i år nu tänkte jag, sen är det fan i helvete stopp. Det funkar inte längre.
Träffade en jävla gubbjävel på bussen till hede i fredags. Han skulle av i bollnäs, och jag satt vi mittedörren, så han stod vid min plats och väntade på att bussen skulle stanna.
"Oj, vad stor du är!"
- Ja, jo. Jag är väl det.
Kommer inte ihåg ordagrant vad i helvete karln sa, men han undrade varför jag var så stor, vad jag gjorde åt det, hur gammal jag var och vad jag vägde. Och jag ångrar mig som fan att man var artig och svarade. Varför i helvete skulle jag det? Vad fan har han med det att göra?!
Om det någonsin kommer någon som tar upp det igen ska dom fan få höra vilka svin dom är. Vad fan har dom med det att göra?! Kukhuvuden.
Varför ska jag behöva sitta och svara på det, känna mig utpekad och skämmas för att dom vill känna sig som bättre människor och kunna se ner på mig?
Varför ska jag vara artig då för, vad vinner jag på det? Dom är inte mina vänner och är inte ute efter att bli heller. Dom vill bara ha en bra story.
Det här fula jävla fittgubben som för övrigt verkade onykter ville väl bara ha en bra story till sina tvillingpojkar. Som var lika gamla som mig tydligen.
Varför ska jag känna att jag är dum om jag fräser åt honom? Det är väl för fan han som är dum mot mig? Eller?
Som vanligt är det inte förrän efteråt man fattar vad som hände, och vad man gjorde för fel.
Ett bra svar på hans; Oj vad stor du är, hade varit. "Tack! Men jag är inte intresserad, jag gillar tjejer."
Vad har han med min vikt att göra? Eller vad jag äter, eller vad jag gör åt det? Han vet inget om mig.
Förbannade skitskalle. Har du inget snällt att säga så håll käften för helvete. Så om någon okänd läser detta, och tänkte påpeka någon om mitt yttre, så skippa vikten eller storleken. Jag tänker fan inte ta några kommentarer längre.
Man fnissar kanske lite när man hör det där och då, men det är fan inte kul.
Träffade en gammal hockeykompis mamma för några år sedan, när jag inte hade nått toppvikten ännu. Första gången jag träffar henne på flera år, så säger hon: Vad stor du blivit!
Jag skrattar väl lite lamt och skämtar vidare. Vi pratar lite kallt och skiljs åt.
Varför gjorde jag det? Varför kunde jag inte tala om för henne att hon hade blivit jävligt gammal sedan vi sågs sist?
Skulle hon blivit arg då? Arg för att jag blev det först? Det var ju hon som började.
Näe, det är inte konstigt att man slutat gå ut. Man skäms för att träffa gamla vänner. Man tror inte att man duger till längre. Att allt dom kommer prata om när man går därifrån är att man blivit så stor sedan sist. Jotack, jag vet, jag har sett det. Är det så dom gör, pratar om bakom ryggen på en? Eller är det bara något man inbillar sig?
Det är slut på det nu. Vet inte om jag ska vara glad eller hur man ska ta det, men jag tackar min lyckliga stjärna varje dag jag inte har ont i knän eller rygg pga vikten. Är dags att göra något åt det, innan jag får smärtor där.
Om någon vill hjälpa mig, så bjud aldrig på något, föreslå inte snabbmat. Jag kankse säger ja, men jag menar det inte. Man vill ju vara en kompis också, ställa upp. Följa med. Inte vara tråkig. Inte sitta ensam och se fånig ut.
Hjälp mig.

Kommentarer
Postat av: - THE LIFE OF ELIN

Både du & jag vet att vuxna människor inte kan bete sig. Det är bara att vara stolt & rak i ryggen! Både du & jag vet att du är bättre än dem, för du fäller aldrig några kommentarer. Antagligen är det något fel hos dem eftersom de måste kommentera ditt yttre.

Stå påra, du vet att jag sitter 2 m bakomra :)

2009-10-12 @ 12:43:56
URL: http://tomoholic.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väldigt bra skrivet av dig.. och det är som Elin säger.. tydligen blir livet mer ytligt och omoget vid vuxen ålder.. jag vet inte, men jag hatar att leva i nuet. Jag vill tillbaka till tiden då jag kunde vara precis den jag ville.. nu blir man ju bara hackad på att man beter sig som 16.. jaha? men låt mig vara det då.. jag kanske mår bra av det än att vara nån gammal jävla sur kärring.. suck blir less på detta!

2009-10-14 @ 02:05:41
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Det var jag som skrev ;D

2009-10-14 @ 02:05:58
URL: http://weris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0